כיצד מבצעים בדיקה של כפל ביטוחים | גולדנביט - סוכנות לביטוח

לאיזור האישי

בדיקה של כפל ביטוחים

בדיקת תיק ביטוחים / ביטוחים מיותרים / ביטוחים יקרים / ביטוחים משפחתיים

איך עושים בדיקה של כפל ביטוחים? כל אדם עם גישה לאינטרנט יכול לבצע בדיקת תיק ביטוחים שלו ושל משפחתו בשביל לבדוק אם אתם משלמים עבור ביטוחים מיותרים, ביטוחים יקרים או בשביל לבדוק אם קיים כפל ביטוחים. משרד האוצר מאפשר לכל אחד מאיתנו לבדוק בחינם איזה ביטוחים יש לנו לפי מספר תעודת זהות. הבדיקה מתבצעת באמצעות את הר הביטוח בכתובת https://harb.cma.gov.il/. . בשביל להיכנס לאתר ולראות על איזה ביטוחים אתם משלמים, תתבקשו להזין מספר תעודת-זהות ואת תאריך הנפקת תעודת-הזהות. למעבר להנחיות שלב אחרי שלב, לחצו כאן.

לאחר שתינתן לכם גישה לאתר הר הביטוח שלכם, אתם תראו את רשימת הביטוחים שרשומים בהתאם למספר תעודת הזהות שלכם, בחלוקה לקטגוריות לפי:

  1. ביטוחים אלמנטריים, כגון ביטוח רכב, ביטוח דירה וביטוח עסק;
  2. ביטוחי בריאות ותאונות אישיות; ו-
  3. ביטוחי חיים ואובדן כושר עבודה.

חשוב לדעת שישנם ביטוחים שייתכן ולא יופיעו באתר הר הביטוח, אז אם ראיתם חיוב בכרטיס האשראי שלכם עבור ביטוח מסוים ואתם לא מצליחים לזהות את הביטוח הזה באתר הב הביטוח, תיפנו אל סוכן הביטוח או חברת הביטוח שלכם והם יוכלו לבדוק את זה עבורכם.

הגישה לאתר הר-הביטוח אינה עולה כסף ואתם אפילו יכולים לקבל את רשימת הביטוחים שלכם בקובץ אקסל או בקובץ PDF. אתם יכולים להשתמש ברשימה בשביל להבין איזה ביטוחים יש לכם, כמה אתם משלמים עליהם, באיזה חברות ביטוח אתם מבוטחים ופרטים נוספים. עכשיו מתחילה "העבודה האמיתית" לבדיקת תיק הביטוחים שלכם באתר הר הביטוח. חשוב להבהיר כל ביטוחי הבריאות יופיעו בשמם הגנרי ולא תוכלו לראות בהר הביטוח את פרטי הכיסוי המלא שהפוליסה שיש לכם תיתן לכם בעת הצורך. בהמשך גם נסביר איך לבדוק איזה כיסויים מעניקה לכם כל פוליסה, אבל לעת עתה תיקחו בחשבון שאסור לבטל כיסויים מבלי להתייעץ עם איש מקצוע שאתם סומכים עליו.

בדיקת שקיפות (בדיקה של כפל ביטוחים) יכולה להתבצע בכל עת. אנחנו ממליצים לעבור על רשימת הביטוחים שלכם עם איש מקצוע מיומן לפחות אחת לשנה או לשנתיים ולפעמים אף באופן תדיר יותר בשביל לבדוק שתיק הביטוח שלכם מותאם לשינויים שחלו בחיים שלכם כגון לידת ילד, שינוי במשכנתא, שינוי בשכר, שינוי במצב רפואי או שינויים אחרים.

הנה דוגמא שנתקלנו בה בבדיקת תיק ביטוח של משפחה של זוג הורים בשנות הארבעים לחייהם, עובדים כמנהלת משרד וחשמלאי, עם שני ילדים בני 9 ו- 11. בבדיקה הראשונית של תיק הביטוח למדנו שהמשפחה משלמת 300 שקלים על ביטוח תאונות אישיות עבור שני ההורים ושני הילדים. ביטוח תאונות אישיות יכול לעזור מאוד למשפחה בעת הצורך ואתם יכולים לקרוא עוד לגבי ביטוח תאונות אישיות באתר שלנו. יחד עם זאת, ביטוח תאונות אישיות הוא לא ביטוח שיציל את המשפחה שלכם כשאתם ממש צריכים ביטוח כמו במקרה של פטירה של אחד ההורים (ביטוח תאונות אישיות יכסה במרבית המקרים רק מקרה של מוות מתאונה) או במקרה שאחד מבני המשפחה נזקק לתרופה יקרה, ניתוח בחו"ל או השתלה או טיפול מיוחד בחו"ל שלא מכוסה בסל הבריאות?

במרבית המקרים אנשים שלא יהיה להם ביטוח בריאות פרטי לכיסויים אלו שמגודרים "קטסטרופות" ייאלצו למכור את הבית שלהם, לקחת הלוואות מהבנקים או מקרובי משפחה ובמקרים קשים אף לקחת הלוואות מהשוק השחור. במקרה הנוכחי ולאור מגבלת התקציב, המלצנו למשפחה להשאיר כיסוי תאונות אישיות לאבי המשפחה לאור העיסוק שלו, לבטח את שני ההורים בביטוח חיים ואת שני ההורים והילדים בביטוח בריאות שמכסה "קטסטרופות" ועדיין לעמוד בתקציב המשפחתי. אנחנו מעדיפים שלא לחשוב על מקרים כאלו כי הם נראים רחוקים ולא קשורים אלינו, וטוב שכך, אבל כהורים לילדים אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש.

אנחנו מזמינים אותכם ליצור איתנו קשר בשביל לבדוק אם יש לכם כפל ביטוחים או אם יש שינויים שנדרשים בתיק הביטוח של המשפחה שלכם.