ביטוח דירה - מה צריך לדעת? | גולדנביט - סוכנות לביטוח

לאיזור האישי

ביטוח דירה – מה צריך לדעת?

ביטוח דירה כולל שלושה רכיבים עיקריים הניתנים לרכישה ביחד או לחוד באופן שמתאים לך:

ביטוח מבנה

  • מעניק כיסוי לנזק שנגרם למבנה הדירה ולחלקים הצמודים אליו המחוברים אליו דרך קבע כגון, מרפסות, צנרת, מתקני ביוב ואינסטלציה, מתקני הסקה, מערכות מיזוג אוויר, דוודים, מערכות סולריות לחימום מים,  מתקני תשתית השייכים לדירה, שערים, גדרות ודרכים מרוצפות השייכות לדירה ועוד. 
  • מעניק פיצוי בגין הוצאות עקיפות שנגרמו לכם עקב נזק למבנה כגון, עלות שכר דירה במידה והדירה אינה ראויה למגורים או עלות שמאי, מהנדס, קבלן, פינוי הריסות ועוד.
  • לגבי דירה המצויה בבית משותף, גם את החלק ברכוש המשותף והצמדות מיוחדות שיש לדירה לרבות מחסן.
  • בנוסף על הכיסויים המובנים בפוליסה, ניתן לרכוש מגוון כיסויים בהתאם לצרכים שלכם.

ביטוח תכולה

  • מעניק הגנה מפני נזקים שנגרמו לתכולת הדירה עקב פריצה, גניבה, שריפה, שיטפון והצפה ממקורות מים חיצוניים, רעמים וברקים, התפוצצות, סערה, פגיעה שנעשתה בזדון ועוד.
  • מעניק כיסוי לפריטים המפורטים בפוליסה (אנו ממליצים להזמין סוקר של חברת הביטוח בעת ההצטרפות לביטוח ועל חשבון חברת הביטוח בשביל שיבצע הערכת תכולה. אנו מציעים שירות זה לכל לקוחותינו ללא עלות מתוך ניסיון של שלושים שנה בגלל שאפשרות זו מונעת בעיות רבות בעת תביעה).
  • מעניק ביטוח לתכשיטים – הכיסוי לתכשיטים בפוליסת דירה תקנית בהעדר הערכה הוא 10% מסכום ביטוח התכולה ועד 2% לפריט. הכיסוי בפוליסה התקנית מכסה אירועים בתוך הדירה ולא מחוצה לה. אנו מציעים ללקוחותינו להרחיב את ביטוח התכשיטים שלהם מעבר ל- 10% מסכום ביטוח התכולה. אנו מאפשרים ללקוחות שלנו לבצע הרחבה של הכיסוי לתכשיטים גם מחוץ לדירה ואפילו בעת נסיעה לחו"ל במסגרת כיסוי כל הסיכונים.

ביטוח דירה צד ג'

  • מעניק כיסוי לנזקים שנגרמו לצד ג בנכס על פי פקודת הנזיקין. לדוגמא, אדם שהחליק במדרגות הבית, רטיבות שנגרמה בקירות של דירה סמוכה שמקורה בנזילה מהדירה שלך.
  • מעניק כיסוי לאחריות מעביד עבור עובדי משק בית וחפציהם האישיים בשביל להגן עליכם מפני תביעות עובדי משק בית שנפגעו בתאונת עבודה שנגרמה או התפתחה במהלך שעות העבודה בבית שלכם.

בגלל שאנחנו עובדים עם כל חברות הביטוח במדינת ישראל, יש לנו אפשרות לבחור עבורך את הפוליסה שתעניק לך את ההגנה המתאימה לך ביותר במחיר המשתלם ביותר מבין כל חברות הביטוח.

מה מכסה ביטוח דירה למבנה ולתכולה?

ביטוח דירה או ביטוח מבנה מעניק כיסוי לנזקים שנגרמו כתוצאה מאש, ברק, רעם, התפוצצות או התלקחות, רוח שעולה על 30 קשר, שלג או ברד, נפילת כלי טיס, התנגשות רכב בדירה, גניבה, שוד, פריצה, רעידת אדמה, שיטפון או הצפה ועוד.

ניתן להרחיב פוליסה ביטוח דירה בהרבה אופנים. אנו נפרט כאן על מספר הרחבות נפוצות. 

הרחבה לסכום ביטוח נוסף בבית משותף / ערך קרקע

הפוליסה התקנית לדירה במדינת ישראל כוללת פיצוי למבוטח על בסיס כינון. כינון אומר שהפיצוי בגין תיקון הנזק והשבת המצב לקדמותו יינתן לא על בסיס שווי השוק של הדירה אלא על בסיס עלות ההקמה מחדש של הנכס, ללא ערך הקרקע (בניית ארבעת הקירות). הרחבה לסכום ביטוח נוסף בבית משותף נחשבת לתוספת חדשנית בעולם הביטוח. ההרחבה מעניקה פתרון למקרים בהם לא כל דיירי הבית המשותף רכשו ביטוח לדירתם ועקב מחסור בתקציב או אישורי בנייה לא ניתן יהיה לממש את הקמת הנכס מחדש. אם אתם גרים בקומה השישית בבניין, אתם חייבים שהדיירים בקומות מתחתיכם יבנו את הכנסים שלכם בשביל שגם אתם תוכלו לבנות מחדש את הבית שלכם, אבל לא תמיד זה מסתדר. מי שרוכש את ההרחבה לסכום נוסף בבית משותף, לא יהיה תלוי בשכנים בשביל לבנות מחדש את הבית.

הרחבה לכיסוי נזקי מים

הרחבה לכיסוי נזקי מים ונוזלים מעניקה כיסוי לנזק שנבע או אבדן כתוצאה מהימלטות או דליפה של נוזלים מתוך מתקני האינסטלציה וההסקה של הדירה או של נכס אחר בבית משותף, כמו למשל נזילה מהאמבטיה של השכן לדירה שלכם. במסגרת ההרחבה לכיסוי נזקי מים, אתם יכולים לבחור בין אם להיעזר בשרותי שרברב פרטי או שרברב שבהסדר עם חברת הביטוח. את הבחירה תצטרכו לבצע לפני הפקת פוליסת הביטוח לדירה.

למה לרכוש ביטוח דירה דרכנו?

לפני שאתם רוכשים פוליסת ביטוח דירה, אתם צריכים לבצע השוואת מחירים ביטוח דירה והשוואת כיסויים בפוליסת ביטוח הדירה, כי ביטוח דירה צריך להיות מותאם לכם ולא לאחרים. ביטוח דירה משתלם חייב להיעשות רק אחרי שבודקים מול מחשבון ביטוח דירה ומול כיסויים בפוליסות אחרות בשביל להתאים לכם את ביטוח הדירה שמתאים לכם, צריך לוודא שסכום ביטוח הדירה משקף את ערך הדירה המלא ואת ערך התכולה כולל את כל הפריטים והחפצים שלכם.

בגלל שאנחנו נהיה אלו שיתאימו עבורכם את ביטוח הדירה שלכם ואנו גם נהיה אלו שיהיו אחראיים שתפוצו באון מלא במקרה נזק, ביטוח דירה המשווק על ידנו אינו אותו המוצר שישווק לכם באופן אקטיבי בכל ערוץ מדיה על ידי חברות ביטוח. למה? כשמוקדן מוכר לכם פוליסת ביטוח, הוא מייצג את חברת הביטוח ומתעניין במכירה ובקבלת העמלה בגינה. במקרה נזק, המוקדן במוקד המכירות לא יהיה זה שיטפל בתביעה ויוודא שקיבלתם את מה שמגיע לכם.  זה כבר יהיה מוקדן אחר. לעומת זאת, כשאנחנו, סוכן ביטוח דירה בחיפה, מתאימים לכם פוליסה, אנחנו חייבים לוודא שיש לכם את הפוליסה המקיפה ביותר כי מי שיתאים לכם את הפוליסה אצלנו במשרד יהיה אותו הגורם שיצטרך למצות את כל הזכויות שלכם מול חברות הביטוח במקרה של נזק.

ביטוח דירה שכורה / מתי צריך לבטח דירה שכורה

אם אתם בעלים של דירה ואתם משכירים את הדירה לשוכרים, אתם צריכים לחשב את הצעדים שלכם בזהירות, לפני שאתם מכניסים שוכרים לדירה, ולעשות לפחות ביטוח למבנה הדירה וביטוח צד ג. מדוע? כי אם ייגרם נזק לדיירים או מבקרים אחרים בדירה, אתם תצטרכו לשלם על הנזקים. לאחרונה נתקלנו בתביעה של שוכרת דירה נגד בעל הדירה שלה. השוכרת טענה שבעת שישבה בסלון הבית על הספה מתחת לחלון, מסגרת החלון התפרקה ונפלה לה על הראש. כתוצאה מהמכה שקיבלה בראש, השוכרת אושפזה בבית חולים למשך שבוע ונאלצה להיעדר מעבודתה למשך חודשיים. לצערו של בעל הדירה, לא היה לו ביטוח והוא נאלץ לשלם עבור הוצאות הטיפול בבית החולים ועבור תקופת העבודה שהשוכרת הפסידה. סוף מעשה במחשבה תחילה כבר אמרנו?

בהקשר עם ביטוח המבנה, למי ששוכר דירה חשוב לדעת שבמידה והמשכיר, בעל הנכס, רכש ביטוח דירה אך לא כלל את שימכם בפוליסת הביטוח, במקרה של נזק לדירה ותשלומו על ידי חברת הביטוח של בעל הנכס, תהיה רשאית חברת הביטוח של בעל הנכס לתבוע מכם, השוכרים, את הנזק אשר שילמה לבעל הנכס עבור שיקום הנכס וזאת מכוח עקרון התיחלוף בביטוח המאפשר לחברת הביטוח לחזור אל גורם הנזק בתביעת שיבוב. זכות שיבוב פירושה שחברת הביטוח של בעל הנכס יכולה לתבוע בשם המבוטח שלה צד שלישי, אותכם, בטענה שגרמתם נזק לרכוש של המבוטח. מרבית השוכרים אינם מודעים לכך והם חשופים לתביעות מצד חברת הביטוח של בעל הנכס אותו הם שוכרים. 

בהקשר עם ביטוח תכולת הדירה, חשוב שתדעו כי התכולה שלכם אינה מבוטחת במסגרת ביטוח המבנה של בעל הנכס. במידה וייגרם נזק לתכולת הדירה שלכם ולא ביטחתם את תכולת הדירה, הנזק לא יכוסה. לכן שוכר דירה צריך לעשות ביטוח על התכולה ששייכת לו בדירה. 

נקודה נוספת אך לא פחות חשובה נוגעת לביטוח מפני נזקים שייגרמו לצד ג בדירה או בעקבות נזק בדירה. תחשבו על אדם שנכנס אליכם לדירה, מועד על השטיח ושובר את הרגל. לאדם זה יש זכות לתבוע אתכם במידה ויוכח כי רשלנות הובילה לפציעה. אם אין לכם ביטוח צד ג לדירה, אתם חשופים לתביעות.