ביטוח נסיעות לחו''ל - שאלות ותשובות | גולדנביט - סוכנות לביטוח

לאיזור האישי

ביטוח נסיעות לחו"ל – שאלות ותשובות

העולם מתמודד עם מגפת הקורונה מאז מרץ 2020 וכולם כבר הבינו שהקורונה כאן בשביל להישאר לכמה שנים. גם נסיעה לחו"ל כבר לא תראה בדיוק אותו דבר. אם פעם לא כולם היו עושים ביטוח נסיעות, והיו אומרים לי זה לא יקרה, היום כולם כבר עושים ביטוח נסיעות ואף דואגים להתאים אותו לצרכיהם האישיים. 

פוליסת ביטוח הנסיעות פוסט-קורונה שונה מזו שרכשנו לפני 2020. העולם השתנה, אירועים בלתי צפויים חדשים עלולים להתרחש בכל רגע ואנחנו כנוסעים רוצים לדעת שאנחנו מכוסים גם במקרים שקשורים לווירוס זה או אחר. 

מאחר ורבות ממדינות העולם ורבים מהיעדים המבוקשים ע"י ישראלים עוד נאבקים במגפה, סעיפים וכיסויים השתנו בביטוחי הנוסעים לחו"ל והרחבות חדשות נוספו. הרבה שאלות עולות בקשר עם ווירוס הקורונה. מה קורה כשנאלצים לבטל טיסה או לדחות אותה? מה קורה אם זה ממש רגע לפני העלייה למטוס? מה קורה אם נדבקים בקורונה בחו"ל? מה כל נוסע/ת צריכים לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל בימי קורונה? ריכזנו כאן למענכם מספר שאלות ותשובות מהמקרים שיצא לנו להתמודד איתם מאז מרץ 2020.תן לי הצעת מחיר

ביטוח נסיעות לחו''ל בעידן הקורונה

אנחנו מעוניינים לטוס לחו"ל, תבטחו אותנו?

כן! כל חברות הביטוח איתן אנו עובדים התאימו את פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל שלהן לתרחישי מגיפה. כל בקשה לרכישת ביטוח כפופה לכללי הצטרפות, חיתום רפואי, ובהתאם לתנאי הפוליסה, חריגיה וסייגיה.

האם ניתן לרכוש ביטוח לארה"ב?

כן! אנחנו מבטחים לארה"ב בכל גיל ובכל מצב רפואי, כפוף לחיתום רפואי, והצגה של תעודת התחסנות או תעודת מחלים מקורונה על פי הנחיות משרד הבריאות.

עד איזה גיל ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה?

כל חברה מאפשרת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל עד גיל שונה. בגלל שאנחנו עובדים עם שבע חברות ביטוח בתחום הנסיעות לחו"ל, אנחנו יודעים לבטח נוסעים עד גיל 95, תלוי ביעד הנסיעה וכפוף לחיתום רפואי. לפני שאתם רוכשים כרטיסי טיסה, תשאלו אותנו ואנחנו נגיד לכם לאיזו תקופה ניתן לבטח אתכם, תלוי ביעד הנסיעה, גיל ומצב רפואי.

אני בחו"ל ואני לא מרגיש/ה טוב. מה לעשות?

אנחנו זמינים 24 שעות ביממה. ניתן ליצור איתנו קשר ונקשר אותך לשירות "חדר רופאים" באמצעות רופאים דוברי עברית. ברוב המקרים, אתם תקבלו אבחנה ראשונית, מרשם לתרופות והפנייה להמשך טיפול במידת הצורך. 
במקרים דחופים, תמיד פנו לקבלת טיפול רפואי מידי.

בזמן שהותי בחו"ל קיבלתי תוצאה חיובית בבדיקת קורונה - האם יש כיסוי לטיפול רפואי בחו"ל ולהטסה חזרה לישראל?

הפוליסות שאנו משווקים מכסות אתכם בכל מקרה חרום רפואי שמתעורר במהלך השהות שלכם בחו"ל, כולל הוצאות טיפול רפואי במחלה שנגרמת מווירוס הקורונה.

עלות השירותים הרפואיים הנדרשים לטיפול במחלה כלולים בכיסוי באופן מלא ועד תקרת הפוליסה. 

הטסה רפואית חזרה לישראל כלולה במסגרת הכיסוי לאותם מקרי חרום רפואיים המצדיקים הטסה רפואית, בכפוף להוראות משרד הבריאות בישראל והוראות השלטונות המקומיים ובכפוף להיתכנות רפואית ומנהלית.

נדבקתי בקורונה ואני תקוע/ה בחו"ל מעבר לתקופת הביטוח. האם אני זכאי/ת לכיסוי כלשהו?

פוליסות הביטוח שלנו לחו"ל כוללות כיסוי הוצאות רפואיות בחו"ל ותרופות מרשם. גם הוצאות לינה מעבר לתקופת הביטוח ושינוי כרטיס טיסה חזרה לישראל עקב הידבקות בקורונה יהיו מכוסים אם הוספתם את הרחבת הקורונה שלנו.

אני מאושפז/ת עם קורונה בבית חולים מקומי בחו"ל וצריך/ה לשלם. מה הדרך הכי מהירה לקבל מכם סיוע?

ניתן לפנות אלינו במייל, בוואצאפ, בטלפון ודרך האתר ואנחנו נדאג לכל השאר.

אני מתכנן/ת לשהות בחו"ל יותר מ-30 ימים, האם תבטחו אותי?

לכל חברת ביטוח יש רף גיל שונה עליו היא החליטה ובתקופת הקורונה הרף הזה משתנה תדירות. באופן כללי, עד גיל 75 ניתן לבטח אתכם לתקופה של עד 90 ימים, מעל גיל 75 ועד גיל 85 ניתן לבטח אתכם לתקופה של עד 30 ימים ומגיל 86 ניתן לבטח אתכם עד 15 ימים, אבל תמיד קיימים גם חריגים. בזכות הקשרים שלנו בחברות הביטוח, ניתן לקבל החרגות אבל בשביל זה, דברו איתנו בהקדם כי תהליכי הקבלה לביטוח כפופים לחיתום רפואי.

נתקענו בחו"ל בגלל המצב ואנחנו לא יכולים לחזור לארץ. האם אפשר להאריך את תקופת הביטוח?

כל עוד תקופת הביטוח המקסימלית על פי הפוליסה לא הסתיימה אין בעיה להאריך את תקופת הביטוח עד לתקופת הביטוח המקסימלית במרבית חברות הביטוח (לא כולן מאפשרות). תקופת הביטוח המקסימלית שונה מחברה לחברה.

אם תקופת הביטוח המקסימלית הסתיימה, אנחנו נוכל למצוא עבורכם פתרונות כגון תוכניות לביטוח רפואי ארוכות טווח. 

לפרטים נוספים, צרו איתנו קשר ונסייע לכם בהארכת הכיסוי.

במהלך הבידוק הרפואי בשדה התעופה לפני היציאה מישראל לא הסכימו להעלות אותי לטיסה עקב חשש להידבקות בקורונה. האם מגיע לי החזר עבור הוצאות ביטול הנסיעה?

במידה ורכשתם כיסוי ייעודי לתרחישי מגיפה, תוכלו לקבל החזר בגין הוצאות הנסיעה על פי תנאי הפוליסה. הכיסוי לא יהיה תקף עקב אי הסדרת האישורים הנדרשים לנסיעה. חשוב לזכור שיהיה עליכם להמציא אישור של אחראי הבידוק בשדה התעופה בנוגע לסירוב להעלות אתכם לטיסה.

כל חברת ביטוח תשלם פיצוי בסכום שונה החל מ 2,000 דולר ועד 6,000 דולר.

החלטנו לבטל את הנסיעה לחו"ל בעקבות המלצות משרד הבריאות או גורם ממשלתי אחר. האם נוכל לקבל החזר?

חברות הביטוח לא מאפשרות כיסוי לביטול נסיעה מסיבות אלו.

האם אפשר לבטל את הפוליסה שרכשתי, ולקבל את דמי הביטוח בחזרה?

ברור! אתם מוזמנים לפנות אלינו במייל, בוואצאפ, בטלפון ודרך האתר לקבלת פרטים על הזכאות להחזר פרמיה.

החלטנו לקצר את הנסיעה ולחזור לארץ, האם אפשר לקבל את ההפרש על דמי הביטוח בחזרה?

מרבית החברות יאפשרו לכם לקבל החזר אם לא הוגשה תביעת ביטוח לפוליסה. ההחזר יהיה יחסי בהתאם לימים שלא נוצלו בפועל.

רכשתי הרחבה לקיצור נסיעה לחו"ל ועקב התפשטות הקורונה ביעד בו אני שוהה אני רוצה לקצר את תקופת הנסיעה ולחזור לישראל לפני הזמן המתוכנן. האם תכסו את ההוצאות שיגרמו לי עקב קיצור הנסיעה?

הרחבה לקיצור נסיעה כוללת שיפוי בגין הוצאות נסיעה עקב אירוע רפואי שאירע בחו"ל והתקבלה המלצת רופא לקצר את הנסיעה. חברות הביטוח בישראל לא יכסו מקרה של חזרה מוקדמת לישראל עקב חשש מהידבקות בנגיף הקורונה.

אני אמור לטוס ונודע לי שסוגרים את מדינת היעד עקב גל קורונה נוסף. האם קיים ביטוח ביטול טיסה?

חברות הביטוח לא מעניקות כיסוי לביטול טיסה בעקבות סגירת יעד הנסיעה עקב מגיפה.

האם קיימים הבדלים במחירי הביטוח בין היעדים בחו"ל?

חלק מחברות הביטוח מבדילות בין יעדים לפי דירוג מדינות לפי צבעים. הדירוג משתנה בערך כל שבוע ואנחנו נשארים מעודכנים.

האם ניתן לבטח לחו"ל נשים בהריון?

כן, ניתן לרכוש הרחבה לכיסוי הריון בהתאם לשלב ההריון והאופי שלו.