למה לבצע בדיקה של כפל ביטוחים? | גולדנביט - סוכנות לביטוח

לאיזור האישי

למה לבצע בדיקה של כפל ביטוחים?

מי מאיתנו לא חווה הצעות חוזרות ונשנות מצד אין ספור גופים שמנסים לשכנע אותנו שאנחנו חייבים לרכוש עוד פוליסות וביטוחים?

אנחנו לא מטילים ספק בחשיבותו של הביטוח ואנחנו בטח לא נצהיר שלא צריך לרכוש ביטוחים, אבל יחד עם זאת, לעתים בשל חוסר ידע ובקיאות אנחנו משלמים לחברות הביטוח עבור ביטוחים כפולים, ביטוחים שבעת הצורך לא נוכל לממש אותם או ביטוחים שלא מתאימים לאורח החיים שלנו, לעיסוק שלנו או להיסטוריה הרפואית שלנו.

למה הכוונה? לפני מספר חודשים ערכנו בדיקה לאיתור כפל ביטוחים לזוג בני 70. ראינו שלגבר היה כיסוי רפואה ספורטיבית ואפילו החמאנו לו ועודדנו אותו להמשיך לעסוק בספורט, אבל אשתו הופתעה כי לטענתה מעבר לזריקת הזבל היומית הוא לא עסק בספורט מאז שהתחתנו אי שם במאה הקודמת. מה הייתה התוצאה? במהלך השנים הבחור המסכן שילם מעל 10,000 שקלים עבור הכיסוי שנמכר לו טלפונית על ידי מוקדן שבכלל לא מחזיק ברישיון לעסוק בביטוח. אנחנו בטוחים שזוג הפנסיונרים יכלו למצוא שימוש טוב יותר לכסף הזה. ככה זה נראה באתר הר הביטוח:

לפני מספר שנים, המדינה החליטה לעשות סוף לתופעת כפל הביטוחים שגזלה מהציבור מילארדי שקלים בשנה ויזמה רפורמה בשוק הביטוח. כחלק מהרפורמה, המדינה הקימה את אתר הר הביטוח שמאפשר לכל אזרח לבחון באופן עצמאי עבור אילו ביטוחים פרטיים הוא או היא משלמים. חשוב לדעת שבמסגרת הרפורמה הרגולטור גם מחייב מיום 1 בספטמבר 2016 את כל חברות הביטוח וסוכני הביטוח לבחון את הר הביטוח של מועמדים לביטוח לפני רכישה של כיסויים נוספים אשר הוגדרו על ידי הרגולטור. לכן חשוב לשים לב שאיש המקצוע שעושה לכם ביטוח, גם בודק את הר הביטוח שלכם, טרם עשיית הביטוח, בשביל לוודא שלא עושים לכם כפל ביטוחי או טעות אחרת בתיק הביטוחים שלכם.

מה זה אתר הר הביטוח?

אתר הר הביטוח הוא פרויקט ממשלתי שמטרתו היא לאפשר לכל אזרח לקבל תמונת מצב של פוליסות הביטוח שלו. קיימים הרבה אתרים מתחזים אז שימו לב שלאתר שנכנסתם אליו קיימת סיומת ה- .gov.il.

בהמשך תוכלו למצוא הסבר איך תוכלו לגשת להר הביטוח שלכם ולקבל פלט של כל הביטוחים שאתם משלמים עבורם.

איזה ביטוחים אפשר לראות בהר הביטוח?

הר הביטוח כולל את הביטוחים הפרטיים, כגון ביטוח רכב, דירה, בריאות, חיים, משכנתא, שרשומים על מספר תעודת הזהות שלכם. חלק מהביטוחים שמופיעים בהר הביטוח שלכם עומדים בפני עצמם, למשל ביטוח רכב, וחלקם אמורים להוות השלמה לביטוחים אחרים שיש לכם במסגרת הביטוחים הפנסיוניים או קופות החולים. בדיקה מקצועית לאיתור כפל ביטוחים חייבת לכלול בחינה של כלל הביטוחים ולא רק אלו המופיעים בהר הביטוח.

לא ניתן לראות בהר הביטוח פוליסות הרשומות על חברה.

מה המשמעות של כפל ביטוחים?

בדיקה של כפל ביטוחים יכולה לחסוך לכם כסף. מעבר לסיפור שסיפרנו למעלה על הבחור הצעיר בן ה 70 שמכרו לו פוליסה לרפואה ספורטיבית בשנות השישים לחייו ושילם סתם מעל 10,000 שקלים לחברת ביטוח חמודה, אנחנו נתקלים כל יום במקרים שונים ומשונים של לקוחות שמשלמים עבור כיסויים שהם לא צריכים או שלא יוכלו לשמש אותם בעוד שאין להם כיסוי ביטוחי אחר שהם באמת צריכים.

דוגמא נוספת נפוצה מאוד שאנחנו נתקלים בה נוגעת לפוליסות אובדן כושר עבודה. הפוליסות האלו היו נפוצות יותר בעבר אבל עם כניסתן לשוק של קרנות הפנסיה המקיפות, שכוללות כיסוי לפנסיית נכות, פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה הפכו למיותרות עבור חברים בקרנות הפנסיה המקיפות במקרים רבים. חשוב לדעת גם שבקרנות הפנסיה המשלימות אין בהכרח כיסוי ביטוחי לנכות אז תבדקו טוב לפני שאתם רצים לבטל את ביטוח אובדן כושר העבודה שלכם. מעבר לכך, הפיצוי שפוליסת אובדן כושר עבודה תשלם למבוטח לא יכול לעלות על 100% מהשכר המבוטח של הלקוח בעת מקרה ביטוח אפילו אם היו ברשותו 10 פוליסות שונות. למרות זאת, אנחנו נתקלים בהרבה לקוחות שמשלמים עבור אויר.

בדיקה בהר הביטוח והיכרות עם הצרכים שלכם, יכולה להוביל אתכם להרבה מסקנות. תבחנו טוב את פוליסות הביטוח שמופיעות בהר הביטוח שלכם ובמקביל את הכיסויים הפנסיוניים שלכם. לפני שאתם עושים שינויים בפוליסות הביטוח שלכם או מבטלים אותן, קחו בחשבון שישנם כיסויים שבמידה ותבטלו אותם היום, יתכן ולא תוכלו לרכוש אותם בעתיד באותם התנאים בגלל הגבלות גיל כניסה לביטוח, שינויים במצב בריאותי או בגלל הפסקת שיווק של הכיסויים בפוליסות שיש לכם היום. לדוגמא, פוליסות ביטוח סיעודי. אנחנו ממליצים לכולם להיעזר באיש או אשת מקצוע מיומנים שאתם סומכים עליהם לפני שאתם רצים לבטל פוליסות ביטוח.

בשנים האחרונות במסגרת הרפורמה שדיברנו עליה מוקדם יותר, המקצועיות והאובייקטיביות של סוכני הביטוח השתפרה פלאים, אבל אם אתם לא מכירים איש או אשת מקצוע כזה, אתם מוזמנים לקרוא עלינו ביקורות באתר מידרג ובאתרים אחרים ולפנות אלינו בשביל שאנו נבצע עבורכם את הבדיקה. צרו קשר לבדיקת כפל ביטוחים

איך בדיקה תקופתית של הר הביטוח תחסוך לי כסף?

חשוב לבדוק את הר הביטוח שלנו כל שנתיים שלוש לפחות בשביל לחסוך כסף מהרבה סיבות. מרבית פוליסות הביטוח לטווח ארוך כוללות הנחות שחברות הביטוח נותנות למבוטחים בשנים הראשונות של הפוליסה. עם השנים מחיר הפוליסות בדרך כלל עולה.

למרות שבדרך כלל הסכומים שמשולמים עבור פוליסה מתבטאים בעשרות שקלים בודדים מדי חודש לאורך זמן הסכומים מצטברים והתמונה משתנה באופן דרמטי

איך בדיקה בהר הביטוח יכולה להציל חיים?

אף אחד לא רוצה להיתקע בלי כיסוי רפואי כשצריך אותו.

מה כוללת ההיסטוריה הרפואית של המשפחה שלכם? האם קרובי משפחה חוו התקפי לב או מחלות אלימות אחרות? אלו רק חלק מהשאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו שכשאנחנו בוחנים את הר הביטוח וחושבים האם יש לנו את הכיסויים שמתאימים לנו.

לאחרונה קיבלנו לקוח חדש שסיפר לנו שלפני מספר שנים שני קרובי משפחתו הלכו לעולמם עקב סרטן אלים ולכן הוא ביטח את כל המשפחה שלו בפוליסת מחלות קשות סרטן. צעד נבון על פניו בשביל שלמשפחה תהיה יכולת להתמודד מול מחלה איומה שדורשת המון משאבים כלכליים. כחלק מתהליך קבלת הלקוח בגולדנביט, קיבלנו העתק של הרי הביטוח של חברי המשפחה והעתקים מפוליסות הביטוח של המשפחה. אחרי שעברנו על פוליסת המחלות הקשות שלהם נותרנו בהלם כשגילינו שסוג הסרטן שתקף את שני בני המשפחה בעבר אפילו לא היה מכוסה בפוליסת הביטוח. איך זה קרה? המשפחה אינה בקיאה בביטוח וכמו מרבית הציבור לא יודעת לקרוא פוליסות ביטוח - המלצנו לכם כבר למצוא איש מקצוע אמין שיבדוק את פוליסות הביטוח שלכם ושל המשפחה שלכם?

ממה חשוב להיזהר כשעושים בדיקה של כפל ביטוחים בהר הביטוח?

הר הביטוח הוא כלי מצוין ופירטנו רבים מהיתרונות שלו אבל חשוב לקחת בחשבון שהפעולות שתחליטו לבצע בעקבות הבדיקה שלכם יכולות גם לעלות בחיי אדם או לפגוע כלכלית במשפחה שלכם בצורה טרגית.

שמעון פרס אמר פעם ש"הדיבורים לא משפיעים על המציאות, המציאות משפיעה על הדיבורים". אנחנו אף פעם לא יודעים מה יקרה מחר והאם אנחנו צריכים כיסוי ביטוחי זה או אחר. אף אחד לא רוצה לקבל תוצאה חיובית לבדיקת סרטן או אירוע מוחי אבל לצערנו האירועים האלו עדיין תוקפים אחוז לא מבוטל מהאוכלוסייה ומשאירים משפחות שלמות ללא פת לחם. ראיתם בהר הביטוח שיש לכם פוליסה שאתם חושבים שאתם לא צריכים? תתייעצו לפני שאתם מבטלים אותה.

מצד שני, האם בחנתם היטב את הר הביטוח שלכם והגעתם למסקנה חד משמעת שיש לכם את הכיסוי שאתם צריכים? האם לקחתם בחשבון שבתור הורים לילדים קטנים סכום ביטוח החיים שלכם יוכל "להחזיק" אורח החיים שאליו הרגלתם את המשפחה שלכם אם יקרה לכם משהו? האם לקחתם בחשבון שביטוח החיים שלכם יוכל לקיים את העסק שלכם בתקופת מעבר אם יקרה לכם משהו? אנחנו היינו טיפלנו באלפי תביעות ביטוח במהלך השנים וקשה להפתיע אותנו. אל תתנו לחיים להפתיע אתכם. תתייעצו עם איש מקצוע שיידע לעזור לכם בבדיקת הביטוחים שלכם.

למה חשוב להיעזר באיש מקצוע בשביל לבדוק את הר הביטוח?

פוליסות הביטוח עוברות שינויים כל כמה שנים על ידי חברות הביטוח שמחסירות או מוסיפות כיסויים לפוליסות. כיסויים שקיימים בפוליסת ביטוח בריאות שנמכרת היום שונים מאלו שכלולים בפוליסת הביטוח שרכשתם לפני מספר שנים עבור אותו הכיסוי בדיוק. יש פוליסות ביטוח שנמכרו בעבר ומעניקות למבוטח זכות לבצע כל כמה שנים ניתוח קוסמטי שיכוסה על ידי ביטוח הבריאות. יש פוליסות ביטוח שנמכרו בעבר ומעניקות למבוטח זכות לקבל מחברת הביטוח כסף עבור ניתוח שבוצע במסגרת הרפואה הציבורית. אלו רק שתי דוגמאות לפוליסות שיכולות להיות שוות לכם הרבה כסף ואיש מקצוע טוב יוכל לזהות אם הפוליסות שלכם כוללות כיסוי כזה או אחר. בפעם הבאה שנציג טלפוני מנסה לשכנע אתכם לעבור לפוליסה זולה יותר, אל תתפתו רק למחיר ותבצעו בדיקה איכותית מול איש מקצוע, לפני שאתם עושים שינויים בביטוחים שלכם.